Sambutan MotoGP 2013, Ducati Lancarkan Desmosedici GP13

Andrea Dovizioso (kiri) dan Nicky Hayden bersama Desmosedici GP13

Nicky Hayden dan Andrea Dovizioso akhirnya dengan secara rasminya melancarkan motor Ducati Desmosedici GP13 di Madonna di Campiglio, Itali pada hari Selasa (15/1) waktu setempat.

Motor MotoGP terbaru milik pasukan pengusaha Ducati ini juga dilancarkan bersama-sama dengan motor-motor milik pelumba pasukan satelit Pramac Ducati, Ben Spies dan Andrea Iannone.

Meski dinamakan Desmosedici GP13, sebahagian besar spesifikasi motor tersebut masih sama dengan motor Desmosedici GP12 yang digunakan pada musim lalu.

Hayden dan Dovizioso pun menjelaskan bahawa motor-motor ini akan digunakan dalam uji kaji pramusim di litar Sepang, Malaysia pada tanggal 5-8 Februari akan datang.

Dalam ucapan ringkas sebelum Hayden dan Dovizioso merasmikan motor, Ketua Pegawai Eksekutif Ducati, Gabriele del Torchio menyatakan bahawa ia tidak akan menyerahkan untuk menjalani musim baru, walaupun ia telah tenggelam dalam dua tahun ini.

"Tahun lalu, aktiviti olahraga kami tidak berjalan dengan baik. Kami selalu mengalami kesukaran sepanjang tahun 2012. Namun tema kami adalah tidak pernah menyerah kalah dan selalu menatap masa depan dengan rasa percaya pada diri sendiri," katanya.
Sambutan MotoGP 2013, Ducati Lancarkan Desmosedici GP13 Sambutan MotoGP 2013, Ducati Lancarkan Desmosedici GP13 Reviewed by Kreativ on 7:23:00 PTG Rating: 5

Tiada ulasan:

Dikuasakan oleh Blogger.