5 Cara Petua Memutihkan Kulit Leher Yang Gelap

Petua Memutihkan Kulit Leher Yang Gelap

Kulit di bahagian leher seringkali kelihatan lebih gelap. Masalah ini biasanya disebabkan adanya kotoran yang masih melekat di kulit leher. Leher sejati memiliki banyak lipatan yang membuat debu dan kotoran mudah melekat di dalamnya. Namun setelah digosok, warna gelap itu itdak juga hilang? Berikut adalah beberapa tips untuk memutihkan leher yang gelap.

1. Lemon

Lemon tidak hanya menghilangkan sel-sel kulit mati, tetapi juga membantu membersihkan kulit. Urut leher dengan potongan lemon secara teratur. Ini akan melarutkan kotoran dan juga memutihkan leher anda.

2. Melembapkan

Untuk menjaga leher tetap bersih dan lembut, selalu sapukan body lotion, krim atau pelembap pada leher setelah mandi. Untuk menghilangkan kotoran dari lipatan leher, sapukan body lotion dan urut agak keras. Biarkan selama 2-3 minit dan kemudian bilas dengan air suam. 

3. Urut dengan air kanji

Air kanji adalah ubat yang berkesan untuk membersihkan dan memutihkan leher. Pijat leher dengan air kanji selama 10 minit sebelum mandi. Kemudian bilas hingga bersih.

4. Yogurt dan span mandi

Untuk menghilangkan kotoran di leher, gosok leher secara teratur dua atau tiga kali dalam seminggu. Ini merupakan salah satu jalan penyelesaian yang paling penting untuk memutihkan leher yang gelap. Celupkan span mandi ke dalam semangkuk yogurt dan sapukan leher dengannya. Anda juga dapat menambahkan beberapa titik lemon untuk mendapatkan hasil maksimum. Gosok leher selama 5 minit sebelum mandi.

5. Lemon dan garam

Pengelupasan kulit dapat membantu menghilangkan sel kulit mati dan juga memutihkan kulit anda. Potong lemon dan bubuhkan pada semangkuk garam. Gosokkan secara perlahan pada leher dan biarkan selama 2-3 minit. Bilas dengan air panas dan kemudian bersihkan leher. 

Inilah cara alami untuk memutihkan kulit leher yang gelap. Cukup mudah, bukan? Selamat mencuba!
5 Cara Petua Memutihkan Kulit Leher Yang Gelap 5 Cara Petua Memutihkan Kulit Leher Yang Gelap Reviewed by Kreativ on 10:57:00 PG Rating: 5

Tiada ulasan:

Dikuasakan oleh Blogger.