Bagaimanapun, semua itu sebenarnya hanyalah drama rekaan semata-mata sebagai gimik untuk video muzik single terbaharunya berjudul Pematah Hati.
Biarpun menerima pelbagai respons sama ada negatif mahu pun positif, ada beranggapan bahawa apa yang dilakukan penyanyi berusia 26 tahun itu merupakan satu teknik pemasaran yang boleh disifatkan berjaya.
Buktinya, dalam tempoh sebulan, video muzik single ketiganya yang trending dengan tagline #CumiCumi itu sudah mencecah lebih 11 juta tontonan di YouTube. Semestinya, angka itu sahaja boleh membuatkan Nabila mengukir senyuman. Mana tidaknya, jika dibandingkan dengan dua buah lagunya sebelum ini berjudul Cemburu dan Katakan Saja, penangannya memang tidak sehebat Pematah Hati.
“Tidak kisahlah apa orang ingin katakan mengenai gimik itu. Pada saya, sama ada sesuatu perkara itu dilakukan dengan cara baik atau buruk, ia masih tetap dianggap sebagai satu teknik pemasaran.
“Waktu mula-mula memang kasihan kepada Aedy yang banyak menerima kecaman. Bagaimanapun, dia okey sahaja kerana tahu situasi sebenar. Sekarang orang sudah lupakan hal rekaan cinta kami, sebaliknya sekarang timbul pula pelbagai ragam menerusi penghasilan parodi video muzik lagu saya itu,” katanya ketika ditemui Sensasi Bintang dalam satu sesi fotografi baru-baru ini.